Ten serwis wykorzystuje pliki Cookie - więcej informacji X

informacje

Radosnych Świąt Zmartwychwstania


Informacja Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych

kliknij, aby zobaczyćW trzecim tygodniu pracy zdalnej - lecz, jak zawsze, produktywnej i owocnej - pismem Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych przypominamy najważniejsze zasady postępowania z dokumentacją.

To kwestie szczególnie ważne dla pracowników i kierowników państwowych oraz samorządowych jednostek organizacyjnych wprowadzających pracę zdalną. Poniższe zalecenia oparte są na zapisach ogólnych Instrukcji Kancelaryjnej - najważniejszym dokumencie w tym zakresie.

Szczegóły pod linkiem:
https://www.archiwa.gov.pl/pl/aktualnosci/5152-post%C4%99powanie-z-dokumentacj%C4%85-w-zwi%C4%85zku-z-wykonywaniem-pracy-zdalnej
 

#zostańwdomu - i uporządkuj domowe archiwum

kliknij, aby zobaczyć
Skoro już przeczytaliście / czytacie nasze publikacje - to poczytajcie w weekendowej NTO także o tym, jak podczas "przedłużonego azylu domowego"... uporządkować domowe archiwum!
 
Przejrzyjcie zdjęcia, listy, dzienniki, zapiski... Do naszego Archiwum (bez)cenną kolekcję zdjęć przekazał już m.in. p. Jerzy Stemplewski. Czekamy na archiwalia innych opolan, dokumentujące historię regionu.

Cennych rad udziela nasz Dyrektor, prof. Mirosław Lenart.

"NTO" 28-29 marca 2020 r., tekst Krzysztof Ogiolda

#zostańwdomu - zdalny kontakt z Archiwum Państwowym w Opolu

kliknij, aby zobaczyć
Na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii (poz. 491 http://dziennikustaw.gov.pl/D2020000049101.pdf), wprowadzono ograniczenie działalności Archiwum Państwowego w Opolu do odwołania i realizację wyłącznie zadań niezbędnych: przyjmowania korespondencji, telefonicznego i mailowego udzielania podstawowych informacji, realizacji kwerend.
 
Archiwum nie przyjmuje klientów zewnętrznych - czytelnia jest zamknięta do odwołania.

Nie znaczy to jednak, że całkiem zamykamy się na kontakt z Państwem. Przypominamy, że można do nas "dotrzeć" poprzez:


- skrzynkę Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP - /APOpole/skrytka
- telefonicznie poprzez kancelarię ogólną (w godzinach 8:00-15:00) pod numerami:
  77 454 55 36
  77 454 40 75
  77 454 40 76
- mailowo:
  kancelaria@opole.ap.gov.pl
- Facebookowo:
  https://www.facebook.com/ArchiwumPanstwoweWOpolu/
- pocztowo - dokumenty wymagające zachowania formy papierowej przesyłając na adres:
 Archiwum Państwowe w Opolu
 ul. Zamkowa 2
 45-016 Opole (skr. pocztowa 356)

Potrzebne formularze znajdziecie tutaj:
http://opole.ap.gov.pl/zasob/formularze.html
Bardzo prosimy, by własnoręcznie wypełnione wnioski przesyłać faksem na numer: +48 77 454 21 12, nie pocztą - ponieważ to wydłuży czas realizacji Państwa zapytań.
 
Jednocześnie informujemy, że wstrzymano wysyłki zagraniczne - dokumenty prześlemy niezwłocznie po wznowieniu wysyłek, a informacje otrzymają Państwo mailem. Jednakże wysyłki krajowe realizujemy na bieżąco - chociaż stan zagrożenia epidemicznego wpływa na wydłużenie realizacji kwerend i dostarczania przesyłek.

Dyrekcja i cały Zespół naszego archiwum dokłada wszelkich starań, by zminimalizować zaistniałe utrudnienia.
Dziękujemy za zrozumienie.

Przypominamy: #zostańwdomu
Zobacz więcej
:
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/
https://archiwarodzinne.gov.pl/
http://www.powstancyslascy.pl/





 

Rozporządzenie Ministra Zdrowia obowiązuje w Archiwum Państwowym w Opolu

W związku z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ZDROWIA z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego, informujemy, że od 16 marca 2020 r. do odwołania Archiwum Państwowe w Opolu nie przyjmuje interesantów zewnętrznych.
 

Prosimy o stosowanie komunikacji elektronicznej i telefonicznej jako alternatywy dla bezpośredniego kontaktu, a tym samym kierowanie spraw na adres: kancelaria@opole.ap.gov.pl lub poprzez skrzynkę Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP. Dokumenty wymagające zachowania formy papierowej prosimy przesyłać we wskazanym okresie za pośrednictwem poczty tradycyjnej: Archiwum Państwowe w Opolu ul. Zamkowa 2, 45-016 Opole (skr. pocztowa 356).

Ponadto przypominamy, że czytelnia jest zamknięta do odwołania, wydłużeniu może też ulec termin realizacji kwerend. Część archiwaliów z zasobu archiwów państwowych w postaci skanów jest dostępna w serwisie https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/ Wiele ciekawych informacji znajdziecie także na stronach: https://archiwarodzinne.gov.pl/ i http://www.powstancyslascy.pl/


Na naszym profilu na Facebooku codziennie witamy się z Wami ciekawostkami: https://www.facebook.com/ArchiwumPanstwoweWOpolu/

Za powyższe utrudnienia bardzo przepraszamy i dziękujemy za okazane zrozumienie.


Czekamy na propozycje referatów na 7. Ogólnopolską Konferencję Genealogiczną

kliknij, aby zobaczyćPrzypominamy, że do 3 kwietnia br. trwa nabór referatów na 7. Ogólnopolską Konferencję Genealogiczną w Brzegu.
 

Zamek Piastów Śląskich już siódmy raz będzie gościł pasjonatów genealogii. Zapraszamy wszystkich chcących się podzielić swoimi odkryciami - nie tylko rodzinnymi). Zaplanujcie sobie ciekawy weekend 25-27 września 2020 r. (piątek - niedziela). Szczegóły pod linkiem: https://genealodzy.opole.pl/konferencja/nabor


To wspaniałe wydarzenie organizują dla Was:
Opolscy Genealodzy
Archiwum Państwowe w Opolu
Wojewódzka Biblioteka Publiczna Opole
oraz Gospodarz: Muzeum Piastów Śląskich w Brzegu


Podstrony: 1 2 3 4 5 6 »

  Rok 2014     Rok 2013  
Do góry Menu Strony